Aller Media lämnar TS

Lotta Cederbom. kommersiell direktör på Aller Media- Foto: Janne Næss

Som en följd av att mediekonsumtionen förändras slutar nu Aller Media att redovisa sina upplagor via TS.

Mediehuset ska istället fokusera på att redovisa varumärkenas räckvidd.

– Vi når våra läsare, följare, användare och besökare i så många fler kanaler nu än bara via de tryckta tidningarna. Därför är det våra varumärkens sammanlagda räckvidd via alla olika kanaler som är det relevanta för oss och våra samarbetspartners, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media, i en kommentar.

Sista gången försäljningen av Aller medias tidskrifter kommer att redovisas i TS blir i mars 2017, då för helåret 2016.

Aller Media kommer försättningsvis att rapportera räckvidden via Orvesto konsument. En gång per år kommer totala sålda upplagesiffror finnas tillgängligt via Ocast och på aller.se.

Publicerad 2017-02-15 09.20Uppdaterad 2017-02-15 09.31

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: