Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Aller Media fortsätter ligga stabilt

Publicerad: 23 April 2015, 08:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Aller Medias omsättning ligger på samma nivå som föregående år.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

I Aller Mediars årsrapport för det brutna räkenskapsåret 2013/2014 uppvisar bolaget, enligt ett pressmeddelande, en omsättning på cirka 1,5 miljarder kronor. Den ligger på samma nivå som föreågende år.

Rörelseresultatet backar något jämfört med föregående år och landar på 78 miljoner kronor.

– Aller Media gör ett starkt år vilket ger oss möjlighet att utveckla vår verksamhet, inte minst inom det digitala. Våra andra satsningar på redaktionella sajter har varit framgångsrika, till exempel har cafe.se cirka 500 000 sidvisningar i veckan, säger Bodil Ericsson Torp, vd på Aller Media, i ett pressmeddelande.

Under året har Aller Media också förvärvat Make Your Mark som är ett content marketing-företag.

– Förvärvet av Make Your Mark är en långsiktig investering med stor potential som kommer att stärka Aller Medias kunderbjudande och kompetens, inte minst inom det digitala området, säger Bodil Ericsson Torp.

I förra året påbörjade Aller Media också ett sparprogram. Målet var att spara 50 miljoner kronor, vilket skulle göras genom bland annat neddragningar av 35 tjänster. Enligt Kristina Hagbard, kommunikationschef på Aller Media, är det dock för tidigt att säga hur mycket sparprogrammet har spelat in på årets bokslut.

– Det är klart att det går att se skillnad, men eftersom startprogrammet inleddes i maj förra året så kan vi inte se den fulla effekten av det. Det är en längre process än så och kommer att synas i nästa års bokslut. Det är bara en liten del av det som omfattas nu, säger hon till Dagens Media.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.