Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Aller Media är årets säljare

Aller Media vinner priset som årets säljorganisation 2012 i Stockholm Media Awards.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 09 Maj 2012, 12:11
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:22

Ämnen i artikeln:

Sveriges MediebyråerStockholm Media WeekAller MediaStockholm Media Award

Aller Media tog hem priset i konkurrens med Kvällspressen Impact, MTG Media, Nyheter24­?Gruppen, SBS TV Creative Sales.

Juryns motivering lyder:

”2011 var det lätt att vara mediesäljare. Annonsörerna spenderade som aldrig förr, orderböckerna fylldes snabbt. Men inte hos alla. När rörlig och digital media gnuggade sina händer stod andra medieslag och såg på, medan reklamandelarna föll.

Vi på Sveriges Mediebyråer gillar de som går emot strömmen, som trots motvind vägrar att ge sig och som hela tiden utvecklar sitt erbjudande. Vi gillar också säljorganisationer som utmanar oss och förstår våra kunders behov. Alla dessa kriterier uppfylls av årets vinnare, som dessutom har agerat professionellt, ödmjukt och flexibelt. Vissa kallar det ”gammelmedia”, men årets vinnare har visat att mediet är allt annat än gammalt.”   

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.