Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Aller köper e-handelsföretaget Skapamer

Publicerad: 1 Oktober 2019, 10:08

från vänster: Grundarna av Skapamer.se Carl Fenson & Elias Holmer och Bodil Ericsson Torp, vd Aller Media

Foto: Stellan Stephenson

Aller Media förvärvar det svenska e-handelsföretaget Skapamer.se. I och med förvärvet etablerar Aller Media ett nytt affärsområde inom e-handel.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

Skapamer.se säljer DIY-produker så som garn, pyssel och tyger. Bolagets hemsida uppges enligt ett pressmeddelande ha 150 000 besökare i månaden. 

– Genom förvärvet av skapamer.se får vi nu ett väsentligt starkare erbjudande till alla våra kunder. Tillsammans med vår egen e-handel, som har haft en aggressiv tillväxt på kort tid, ser jag spännande affärssynergier som gör att vi nu stärker vår position betydligt, säger Bodil Ericsson Torp, vd Aller Media, i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ: Ska vi springa snabbt måste vi göra förvärv 

Aller Media skriver i pressmeddelandet att de investerar i e-handeln med ambition om stark tillväxt de kommande åren. Aller Medias mål att omsätta 300 miljoner inom tre år genom organisk tillväxt och förvärv. I och med förvärvet etablerar Aller Media ett nytt affärsområde inom e-handel för vilket Emelie Perckwall blir ansvarig. 

 – Nästan alla våra kunder är kvinnor och genom Aller medias otroliga kontaktyta till denna målgrupp är vi säkra på att plattformen Skapamer.se kommer att lyfta ännu mer än tidigare. Det här ger oss också chansen att genomföra våra planer för Norge och Danmark eftersom Aller Media även är starka där. Det känns väldigt bra, som om vi hittat hem helt enkelt, säger Carl Fenson, på Netray AB, som äger Skapamer.se.

LÄS OCKSÅ: Aller Medias vd om köpet: ”En naturlig intressevertikal” 

Aller Media förvärvar 80 procent av aktierna i skapamer.se och resterande köps om 2 år. Skapamer.se har idag cirka 20 anställda och finns i Kristianstad, där verksamheten kommer att fortsätta vara förlagd även efter affären.

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.