Tidskrifter
Aller kniper redaktionschef från Amelia
Publicerad: 2 augusti 2022, 08:35
Mia Zettermark går till Aller Media. Foto: Pressbild
Aller rekryterar Amelias digitala redaktör Mia Zettermark till titlarna MåBra och Motherhood som togs ihop i våras. ”Nu får vi en operativ superkraft i form av Mia som kan göra verklighet av våra visioner”, säger Jennie Sandberg, som är chefredaktör på titlarna.
I våras slog Aller Media ihop MåBra och Motherhood i hopp om att skapa synergieffekter och tajtare samarbete mellan de två titlarna. Nu annonserar bolaget att de rekryterat en redaktionschef till varumärkena.
Aller Media kniper nu Amelias digitala redaktör Mia Zettermark som blir redaktionschef på MåBra och Motherhood.
– Det har varit extremt lyckat att slå samman våra redaktioner, nu får vi också en operativ superkraft i form av Mia som kan göra verklighet av våra visioner, säger Jennie Sandberg, som är chefredaktör och ansvarig utgivare för båda varumärkena.
LÄS OCKSÅ: Aller Medias väg för att bli influencerbyrå
Mia Zettermark har varit på Bonnier sedan 2013 och har enligt Aller Media arbetat dedikerat mot en kvinnlig målgrupp.
– Jag tror verkligen på kraften i båda varumärkena! Att få jobba med MåBra, som är absolut störst inom kvinnohälsa och dessutom ta sig an en ny satsning i form av Motherhood känns otroligt spännande, säger Mia Zettermark, redaktionschef Måbra och Motherhood.
Motherhood är Aller Medias mamma-satsning som lanserades i september 2020 och når idag cirka 230 000 läsare varje vecka, uppger bolaget.
LÄS OCKSÅ: Brita Zackari: ”Jag väljer mina samarbeten med noga omsorg”