Aller dominerar i butikerna

De tio mest lösnummersålda tidningarna i handeln kommer från Aller, enligt den senaste mätningen från AC Nielsen.

Enligt försäljningsstatistik från AC Nielsen för det senaste halvåret kommer de tio mest lösnummersålda tidningarna i handeln från Aller.

– Vi har en stark tro på att göra den bästa möjliga redaktionella materialet. Det är ju det konsumenter väljer och köper. Sedan har vi ett starkt varumärkesarbete och arbetar med både handeln och med Tidsam och det är därför jag tror att vi fått det här resultatet, säger Gith Angelfalk, ansvarig marknadschef för lösnummerförsäljning på Aller Media, till dagensmedia.se.

Gith Angelfalk säger att då sex av tio av alla tidningar som säljs i butik kommer från Aller Media så är lösnummerförsäljningen oerhört viktig för företaget.

– Omsättningsmässigt så är det en oerhört viktig del. Både för försäljningen av lösnummer för egen del och som ett steg för nya läsare att bekanta sig med tidningarna och gå över till att bli prenumeranter, säger hon.

Hur har era varumärkesinsatser sett ut?

– Vi fokuserar på relationen som konsumenten har med sin tidning, exempel Allersläsaren med Allers. Så i butik försöker vi ge mer av det redaktionella materialet och erbjuda mer läsning. Men vi jobbar också med handeln och att ge bra information till de ansvariga i butikerna.

Hur kommer ni att fortsätta jobba med detta?

– Vi känner att vi har ett bra grundprogram i dag. Vi ska fortsätta att utifrån en redaktionell bas jobba med respektive varumärke. Så vi fortsätter på en inslagen väg, men med lite nya inslag. Vi ska testa lite nya delar i butik och utmana oss själva.

Dessa titlar toppar listan

TV-guiden

Hänt Extra

Hemmets Veckotidning

Se & Hör

Svensk Damtidning

Allers

Allas

Året Runt

Hänt Bild

Veckans Nu (Frida förlag, ägs till 50% av Aller media)

Publicerad 2012-11-28 13.19Uppdaterad 2015-12-06 14.03

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: