Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Aller byter marknadsdirektör – gör matoffensiv

Publicerad: 13 Maj 2011, 07:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Efter förvärvet av Mat & Vänner – nu drar Aller Media igång ett bolag för mat- och trädgårdstitlarna.


Bolaget får namnet Mat & Vänner AB och chef blir Aller Medias nuvarande marknadsdirektör B G Nilensjö, som därmed lämnar sin post.

– Vi tror på att kombinera det stora förlagets resurser med den snabbhet och den entreprenörsanda som präglar en mindre organisation, säger Aller Medias vd Stefan Ohlsson i ett pressmeddelande.

Aller Media flyttar nu över titlarna Matmagasinet, Allers Trädgård, Isabellas och Magasinet Skåne till det nya bolaget. Förlaget fick dessutom tre titlar i förvärvet av Mat & Vänner.

Enligt B G Nilensjö kommer man att lägga stort fokus på att hämta in nya intäkter via "varumärkesaffärer och allianser".

– Vi tror att de blir bäst omhändertagna om de ligger i ett eget bolag, säger B G Nilensjö.

Anette Melander Berg, i dag marknadschef på Aller Media, tar över rollen som marknadsdirektör efter B G Nilensjö.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.