Affärsvärlden och Fokus i nytt annonspaket

Foto: Pressbild

Annonspaketet B2B ska göra det lättare för mediebyråer att nå ut till exklusiva läsare. "Vi vill skapa ett paket som med hög räckvidd når ut till beslutsfattare".

Affärsvärlden och Fokus skapar gemensamt annonspaket som ges namnet B2B Impact.

– Vi tyckte det var dags att uppmärksamma print som kanal. Eftersom det inte har hänt så mycket inom print den närmsta tiden så tyckte vi att det var viktigt och visa att print och magasin har sin plats i mediemixen, säger Petra Jängnemyr, försäljningschef på Fokus, till Dagens Media.

Tanken är att skapa ett annonspaket som med hög räckvidd når ut till beslutsfattare. Paketet är i första hand riktat till mediebyråer, som lättare ska kunna nå ut till till exklusiva läsare.

Alex Hartelius

Publicerad 2018-01-23 06.48Uppdaterad 2018-01-23 08.53

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: