Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Acnes flygbussar i första svenska Intersection

Publicerad: 19 April 2010, 04:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Tidningen som kallar sig världens främsta mode-biltidning lanseras i Sverige.


Intersection Magazine grundades 2001 av redaktören och förläggaren Dan Ross tillsammans med Yorgo Tloupas.

De tre första utgåvorna var en systertidning till Londonbaserade modeförlaget Dazed & Confused. Men sedan 2002 har tidningen givits ut självständigt.

I april lanseras Intersection Magazine i Sverige.

– Intersection har blivit världens bästa biltidning och vi är i stort sätt den enda tidningen som är nischade på mode och bilar, säger Peter Jäderberg, ansvarig utgivare för Intersection Magazine Scandinavia.

Tidningen ska editioneras i de skandinaviska länderna. Och ett nära samarbete med annonsörerna utlovas.

– Mycket kommer att bygga på samarbeten och vi kommer att jobba med skräddarsydda annonser på samma sätt som Intersection gör i england.

– Det till exempel handla om att bränna upp en Jaguar och sedan göra ett modejobb på det.

I det första numret finns bland annat ett reportage om Acnes omtalade Flygbussarna-kampanj.

Tidningen har distribution via Interpress och har slutit ett samarbetsavtal med SAS. Intersection jobbar tillsammans med byrån Traffic, som arbetar med skräddarsydda publikationer, kampanjer och evenemang.

Den skandinaviska editionen ges ut av bolaget IWMG. Första numret trycks i 20 000 exemplar och kommer ut i handeln under slutet av april.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.