Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

A-sälj rekryterar från DN

Publicerad: 30 september 2010, 08:37
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37

Nico Bacigalupes säljbolag A-sälj hämtar säljare från DN - och tar in kunden Dagens Opinion.


A-sälj startades av Nico Bacigalupe för sju veckor sedan. I dag har man uppdrag för bland andra Miljörapporten och Mälardalen-Bergslagen Affärer, som ägs av Byggvärlden-grundaren Jenny Emerén.

Nu har A-sälj rekryterat Eira Wirén, med sju år på Dagens Nyheter bakom sig.

– Hon ska jobba med nya kunden Dagens Opinion, säger Nico Bacigalupe.

I uppdraget ingår att sälja banners till Dagens Opinions sajt och nyhetsbrevet Veckans Brief. Sajten drivs av Rolf van den Brink.

Eira Wirén har, likt Nico Bacigalupe, även ett förflutet på Metro.

A-sälj har nu fem anställda, men målen är - långt - högre än så.

– Vi har en målsättning på att bli 80 anställda. Vi ser redan nu att det går bra, så vi bromsar inte, säger Nico Bacigalupe.

Hur mycket omsätter ni nästa år?

– Om vi inte skulle ta in något mer uppdrag landar vi på 2,5-3 miljoner till sommaren. Men om vi fortsätter att växa som vi gör nu kan vi nog hamna på 6-7 miljoner, säger Nico Bacigalupe.

Martin Schori

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev