Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

10 000 såg Jaktmarker & Fiskevattens live-tv-premiär

Det blev en lyckad premiär för Jaktmarker & Fiskevattens nya satsning på live-tv.

Dante Thomsen


Publicerad: 10 December 2013, 11:26
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:54

Ämnen i artikeln:

LRF Media

I förra veckan berättade Dagens Media om LRF Media-titeln Jaktmarker & Fiskevattens digitala satsning med en ny sajt.

På lördagen var det också premiär för JoF Live, Jaktmarker & Fiskevattens nya live-tv-satsning. Totalt sände tidningen i sex timmar från dovhjortsjakten i Vallentuna.

Under dessa sex timmar hade JoF Live totalt 9980 startade strömmar. En siffra som får redaktionschef Patrik Thornéus att jubla.

– Många sa att vi inte skulle komma över 1000 strömmar med tanke på att vi knappt hade någon marknadsföring. Vi är supernöjda och givetvis kommer vi att satsa på mer webb-tv inom kort. Det här gav mersmak och annonsörerna har plötsligt börja höra av sig till oss spontant. Det är ett gott betyg, säger han till Dagens Media.

Dagen blev dessutom mycket lyckad även för Jaktmarker & Fiskevattens team på jakten.

– Vi fick tre hjortar totalt och vi hade bud på fler. Men själva skjutandet var inte det viktiga den här gången, utan det handlade lika mycket om att ge tittarna inblick i en "hemlig värld". Jakt är en hobby för alla: unga som gamla, tjejer som killar. Machostämpeln jakten fått är gravt orättvis och den vill vi vara med och ändra på, säger Patrik Thornéus.

LÄS OCKSÅ:

Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.