Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medier

The Telegraph når tre miljoner tonåringar via Snapchat

Publicerad: 21 September 2018, 06:26
Uppdaterad: 21 September 2018, 06:55

Tidningen investerar stort på Snapchat, vilket verkar ha gett resultat.


Ämnen i artikeln:

Snapchat

Tidningen The Telegraph meddelade nyligen att de nått tre miljoner registrerade läsare digitalt. En kanske än mer intressant siffra är att tidningen säger sig nå tre miljoner tonåringar per månad via Snapchat. Det rapporterar The Drum.

Även om Snapchat i sig inte driver in några direkta intäkter till tidningen så är plattformen ändå ett sätt att locka framtida läsare och prenumeranter till tidningen, förklarar Chris Taylor, informationschef på The Telegraph.

– En viss del kundanpassat innehåll måste gå in där, så det är en ganska så stor investering från vår sida. Men vi ser väldigt goda resultat. Vi når över tre miljoner tonåringar per månad via Snapchat, säger han till tidningen.

Att tidningen når tre miljoner tonåringar per månad är särskilt intressant då tidningen främst har äldre läsare, en studie gjord 2017 visade exempelvis att ålderssnittet för en läsare låg på 61 år. Huruvida The Telegraph lyckas omsätta Snapchat-användarna till The Telegraph-läsare återstår att se.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Snapchat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev