Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

Telia in i MMS valuta

Blir första telekombolag att använda sig av MMS onlinevaluta.


Publicerad 2018-05-09 09:28
Uppdaterad 2018-05-09 10:04

Ämnen i artikeln:

Telia

Dela artikeln:

Nyheten innebär att MMS, från och med nu, kommer att göra mätningar i Telias tv-tjänst Telia Play.

– MMS är först i världen med att inkludera ett telekombolag i valutan för onlinevideo. 2015 fick vi med oss Aftonbladet som första publisher och nu har vi tagit ytterligare ett stort steg för att fånga in ännu mer tittande, säger MMS-vd:n Magnus Anshelm i en kommentar.

I mitten på förra året lanserade MMS nettoräckvidd och frekvenser i sin onlinevideovaluta, vilket innebar att det då för första gången gick att se hur många unika personer i olika målgrupper som tittat på onlinevideo.

Enligt ett pressmeddelande jobbar MMS kontinuerligt med målsättningen att få in fler aktörer för att mäta rörlig bild, alldeles oberoende plattform och situation.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.