Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

Tailsweep vill äga på matbloggsmarknaden

Tailsweep och Bonnier tidskrifter knyter till sig fyra tunga matbloggar, som tillsammans ska nå över en halv miljon matintresserade besökare i veckan.

Mathias Asplund


Publicerad: 10 Mars 2017, 09:01
Uppdaterad: 10 Mars 2017, 09:11

Ämnen i artikeln:

TailsweepBonnier Tidskrifterinfluencer

Daniel Troyse, influencerchef på Tailsweep. Pressbild

I veckan blev matbloggarna Zeinas kitchen, Jävligt gott, Lindas bakskola och Landleys kök en del av Tailsweep och Bonnier tidskrifter. Med nyförvärven blir de marknadsledande inom matsegmentet, uppger Tailsweep i ett pressmeddelande.

Tailsweep hävdar att det blir Sveriges största nätverk för influencers inom mat. Mitt kök har utsett Zeinas kitchen till en av Sveriges bästa matbloggare. Jävligt gott är en av Sveriges största vegobloggar, Lindas bakskola är Sveriges största bakblogg och Landleys kök är en av Sveriges största matbloggar.

- Vi ser alltid till att de influencers vi signar upp håller hög kvalité och är engagerade influencers som har förmågan att skapa intressant innehåll på flera plattformar säger Daniel Troyse, influencerchef på Tailsweep, i ett pressmeddelande.

Gustav Johansson från bloggen Jävligt gott säger att han blir en del av Tailsweep för att stärka sitt varumärke och nå ut till ännu fler med sitt budskap.

- Att vegetarisk mat kan vara enkelt att laga och dessutom vara jävligt gott. Jag ser fram emot ett långt och framgångsrikt samarbete med roliga projekt och satsningar framöver, säger Gustav Johansson.

Sammanlagt har Tailsweep och Bonnier tidskrifter över 250 influencers i och med sammanslagningen.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.