Medier
Starkt år för Åkesson & Curry
Publicerad: 7 april 2017, 09:34
Uppdaterad: 7 april 2017, 09:34
Robert Bryhn är vd på Åkesson & Curry. Foto: Pressbild
Vinstlyft för Contentbyrån Åkesson & Curry: "Vi har på allvar etablerat oss som en av de största oberoende content-marketingbyråerna".
Ämnen i artikeln:
Åkesson CurryContent-marketingbyrån Åkesson & Curry har ett bra år bakom sig. Förutom att byrån 2016 kammade hem ATG och Ica som kunder, förvärvades även konkurrenten Snick-Snack. Åkesson & Curry omsatte förra året drygt 29 miljoner, och gjorde en vinst på över 1,8 miljoner (EBITDA).
– Åkesson & Curry har under 2016 utvecklats mycket positivt och vi har på allvar etablerat oss som en av de största oberoende content-marketingbyråerna. Marknaden för våra tjänster fortsätter att ändras i snabb takt från renodlade printuppdrag till bredare integrerade flerkanalsuppdrag och större grad av konsultarbete och rådgivning, säger Robert Bryhn som är vd på Åkesson & Curry, i ett pressmeddelande.
Även 2015 gick contentbyrån med vinst. Drygt 24 miljoner kronor omsatte Åkesson & Curry då, och vinsten låg på nästan 1,2 miljoner(EBITDA).