Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medier

Starkt år för Åkesson & Curry

Publicerad: 7 April 2017, 09:34
Uppdaterad: 7 April 2017, 09:34

Robert Bryhn är vd på Åkesson & Curry. Foto: Pressbild

Vinstlyft för Contentbyrån Åkesson & Curry: "Vi har på allvar etablerat oss som en av de största oberoende content-marketingbyråerna".


Ämnen i artikeln:

Åkesson Curry

Content-marketingbyrån Åkesson & Curry har ett bra år bakom sig. Förutom att byrån 2016 kammade hem ATG och Ica som kunder, förvärvades även konkurrenten Snick-Snack. Åkesson & Curry omsatte förra året drygt 29 miljoner, och gjorde en vinst på över 1,8 miljoner (EBITDA).

– Åkesson & Curry har under 2016 utvecklats mycket positivt och vi har på allvar etablerat oss som en av de största oberoende content-marketingbyråerna. Marknaden för våra tjänster fortsätter att ändras i snabb takt från renodlade printuppdrag till bredare integrerade flerkanalsuppdrag och större grad av konsultarbete och rådgivning, säger Robert Bryhn som är vd på Åkesson & Curry, i ett pressmeddelande.

Även 2015 gick contentbyrån med vinst. Drygt 24 miljoner kronor omsatte Åkesson & Curry då, och vinsten låg på nästan 1,2 miljoner(EBITDA). 

 

 

 

 

 

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Åkesson Curry

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.