Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

Stampen stuvar om i säljet

Produkt- och digitalchefen Henrik Carlsson blir ny försäljningsdirektör.


Publicerad 2017-12-14 14:13
Uppdaterad 2017-12-14 14:14

Ämnen i artikeln:

Stampen

Dela artikeln:

Stampen Lokala Medier gör förändringar i sin försäljningsavdelning när samtliga avdelningar slås ihop till en enhet.

Företagets nuvarande produkt- och digitalchef, Henrik Carlsson, tar över rollen som försäljningsdirektör.

– Det är roligt att kunna presentera Henrik som ny försäljningsdirektör på SLM med ansvar för vår riksförsäljning i alla kanaler. Henrik har en gedigen erfarenhet och har gjort ett mycket bra jobb i sina tidigare chefsroller på Stampen Media. Han har bland annat med framgång byggt upp vår digitala försäljning och har en ledande roll i den stora säljutbildning vi nu gör på alla våra titlar, säger Johan Hansson, vd på Stampen Media, i ett pressmeddelande.

Samtidigt som försäljningsavdelningarna slås ihop till en bildar också produktionsavdelningarna en ny avdelning, som kommer gå under namnet "Media Services". Avdelningen kommer ledas av Monica Zetterbergs, idag chef för annonsproduktionen.

– Under året som gått har vi gjort ett antal förändringar för att utveckla vår journalistik och annonsaffär i samtliga kanaler. Bland annat har den digitala redaktionen slagits ihop med printredaktionen. Nu är det dags att göra samma förändringar på produktionssidan, det vill säga organisera oss efter funktion och inte efter distributionskanal, säger Johan Hansson.

Den nya organisationen är verksam från och med årsskiftet.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.