Stampen instiftar internt säljpris

Mediekoncernen Stampen instiftar eget pris. Foto: Stampen

Stampen sales award går till säljare som utmärkt sig "lite extra under året".

Det har varit ett jobbigt år för Stampen. Men nu vill man lämna rekonstruktionen bakom sig – genom att belöna medarbetare som anstängt sig extra mycket i koncernens säljkår.

– Det har varit ett tufft år för alla medarbetare på Stampen och vi vill därför ta tillfället i akt och införa Stampen sales awards. Utmärkelserna syftar till att lyfta medarbetare som utmärkt sig och förhoppningsvis även kunna inspirera och motivera internt i organisationen, säger Linda Forsberg, försäljningsdirektör på Stampen local media i en kommentar.

Vinnarna presenterades vid en intern ceremoni. Det finaste priset, årets säljare, gick till Linda Johansson.

”Årets mest prestigefyllda pris går till en person vars ledord är framförhållning, nyfikenhet och relation. När varje ny månad inleds har denna person alltid mest inbokat och vet precis vad som kommer in och när. Personen tar ett stort ansvar för sitt team och visar vägen genom att hela tiden göra det omöjliga möjligt. Personen är sjukt nyfiken och har livsdevis att veta allt först om sina kunder och vårdar relationen till dem ömt. Samtidigt vågar personen utmana och har alltid med sig hela vårt mediehus i lösningarna.” löd motiveringen.

De vann priserna

Årets säljare: Linda Johansson

Årets rookie: André Hammar

Årets komet: Fredrik Lindkvist

Årets fanbärare: Björn Diflind

Årets doer: Jennie Ganstrand

Årets digitala stjärnskott: Therese Dewill

Årets försäljningschef: Lindie Eliasson Lotzner

Mathias Asplund

Publicerad 2017-04-03 10.37Uppdaterad 2017-04-03 11.08

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: