Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medier

Schibsted delar upp verksamheten

Publicerad: 19 September 2017, 15:25
Uppdaterad: 19 September 2017, 15:25

Sondre Gravir blir chef över "marketplaces" och Schibsteds Sverigechef Raoul Grünthal blir chef över "media". Foto: Janne Naess

Schibsted vill förtydliga skillanderna mellan de olika delarna i verksamheten. Därför skapar man de två divisionerna "marketplaces" och "media".


Ämnen i artikeln:

SchibstedRaoul Grünthal

Schibsted meddelar idag att man delar upp sin verksamhet i två delar, vilket innebär att alla köp- och säljsajter hamnar i en egen division kallad "marketplaces", medan mediedelen hamnar i en annan kallad "media".

Syftet är att tydliggöra skillnaderna mellan de olika delarna i verksamheten, och ambitionen är att på så vis växla upp utvecklingstakten och ytterligare stärka bolagets lokala kompetens och varumärken på mer än 20 marknader.

– Vi måste ta tillvara på vår lokala kompetens och starka varumärken på alla våra marknader. Samtidigt som vi fortsätter dra fördel av vår globala skala. En enklare organisation kan röra sig snabbare och mer effektivt. Vi är övertygade om att den här omorganisationen kommer att göra det möjligt för oss att konkurrera mer effektivt, samt att den kommer att leda till att vi gör ett ännu bättre jobb för våra användare och kunder, säger Rolv Erik Ryssdal, koncernchef, i ett pressmeddelande.

Sondre Gravir blir chef över "marketplaces" och Schibsteds Sverigechef Raoul Grünthal blir chef över "media".

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SchibstedRaoul Grünthal

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev