Så gick Alma Media 2017

2018-02-14 09:54  
Kai Telänne, vd på Alma Media.

Ökar intäkterna med 4 procent.

Under tisdagen presenterar mediekoncernen Alma Media sitt resultat för helåret 2017.

Intäkterna landade på omkring 3,6 miljarder svenska kronor, att jämföra med 2016 års 3,5 miljarder kronor. Det innebär en ökning med 4 procent.

Rörelseresultatet för helåret 2017 uppgick till 462,5 miljoner svenska kronor. Jämfört med 2016 (266 miljoner svenska kronor) är det en ökning med 74 procent.

Det justerade rörelseresultatet ökar också det. 507,2 miljoner svenska kronor, att jämföra med 349,8 miljoner svenska kronor för 2016, ger en ökning med 45,2 procent.

Den digitala annonsförsäljningen ökade med 19 procent under året som gått. Samtidigt backade printförsäljningen med 8,5 procent. Vilket i sin helhet ger en marginal på 8,3 procent.

Alma Media äger bland annat svenska Alma Talent, som förutom Dagens Media, även ger ut titlar som Affärsvärlden och Ny Teknik.

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt