Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Så gick Alma Media 2017

Publicerad: 14 Februari 2018, 08:54
Uppdaterad: 14 Februari 2018, 09:41

Kai Telanne vd på Alma Media.

Ökar intäkterna med 4 procent.


Under tisdagen presenterar mediekoncernen Alma Media sitt resultat för helåret 2017.

Intäkterna landade på omkring 3,6 miljarder svenska kronor, att jämföra med 2016 års 3,5 miljarder kronor. Det innebär en ökning med 4 procent.

Rörelseresultatet för helåret 2017 uppgick till 462,5 miljoner svenska kronor. Jämfört med 2016 (266 miljoner svenska kronor) är det en ökning med 74 procent.

Det justerade rörelseresultatet ökar också det. 507,2 miljoner svenska kronor, att jämföra med 349,8 miljoner svenska kronor för 2016, ger en ökning med 45,2 procent.

Den digitala annonsförsäljningen ökade med 19 procent under året som gått. Samtidigt backade printförsäljningen med 8,5 procent. Vilket i sin helhet ger en marginal på 8,3 procent.

Alma Media äger bland annat svenska Alma Talent, som förutom Dagens Media, även ger ut titlar som Affärsvärlden och Ny Teknik.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.