Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Så blir Schibsteds nya ledningsgrupp

Publicerad: 22 Januari 2016, 14:48
Uppdaterad: 22 Januari 2016, 15:15

Den nya organisationen består av tre affärsområden.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Raoul Grünthal, koncernchef för Schibsted Sverige, har utsett en ny ledningsgrupp.

Den nya organisationen består av tre affärsområden: Growth, Marketplaces och Publishing, varav Marketplaces är ny.

– I Sverige får vi ett nytt affärsområde i och med Marketplaces eftersom vi har gått från Blocket till flera företag. Där ingår Byt bil, Stepstone och så får vi se hur det går med Hemnet, säger Raoul Grünthal, till Dagens Media och fortsätter:

– Det här är steg två i en större omorganisation av hela Schibsted. Den stora omställningen är att vi går från separata enheter till en matrisstruktur. Framförallt handlar det om tekniskt utvecklingsarbete med en gemensam roadmap så att vi kan utveckla plattformar som fungerar för alla. Det är en viktig sak i detta.

Raoul Grünthal blir också tillförordnad affärsområdeschef för Publishing i den nya ledningsgruppen. Martin Frey blir affärsområdeschef för Marketplaces och kommer att jobba nära Raoul Grünthal med strategi- och affärsutvecklingsfrågor.

Affärsområdeschef för Growth blir Mats Eriksson.

Tre personer är nya i ledningsgruppen: Aftonbladets tillförordnade chefredaktör Sofia Olsson Olsén, Anders Nylander, försäljningschef och Jörgen Konradsson, ekonomichef.

Övriga i ledningsgruppen är: Gunilla Asker, vd Svenska Dagbladet, Lena K Samuelsson, executive vice president communications & CSR, Malin Bäcklund, CIO Schibsted centralen, Håkan Halvarsson, Head of people & HR och My Goland, Head of legal.

Jan Helin, som går till SVT senare i vår, lämnar ledningsgruppen. Det gör också Erik Hjelmstedt, som är ansvarig för hela Schibsteds förändringsarbete globalt.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.