Youtube-stjärnan Robbaz går till United Screens

På bild: Niclas Lundberg, exekutiv YouTube-producent på United Screens Foto: United Screens.

”Nu måste jag bara ställa om mina rutiner”, säger Robert Öberg, United Screens nya youtuber, i ett pressmeddelande.

Robert Öberg, eller Robbaz, som han är som känd på internet, är 24 år gammal och kommer ifrån norra Sverige. Han är en av Sveriges största youtubers med över 1,2 miljoner prenumeranter och drygt sex miljoner visningar per månad.

Robbaz har tidigare tillhört till ett amerikanskt Youtube-nätverk, men har nu valt att ansluta sin kanal till United Screens.

– Det är inget fel heller i att han har en serie som heter ”Cooking With the Kock” en kulinarisk upplevelse i det svenska köket som heter duga, säger Niclas Lundberg, exekutiv Youtube-producent på United Screens i ett pressmeddelande.

Robbaz publicerar främst videos där han spelar olika sorters spel och kommenterar dem på ett humoristiskt sätt. Men även klipp där har lagar mat, brygger öl alternativt någonting annat som påminner om hans treåriga gymnasieutbilding inom hotell/restaurang.

– I andra nätverk kan man snabbt bli en i mängden, men hos United Screens arbetar de mycket mer aktivt och hjälpsamt från första början. Det gör det enklare för mig som kreatör att slappna av och skapa innehåll, då jag vet att de finns där för mig när det behövs. Nu måste jag bara ställa om mina rutiner så att jag vaknar på morgonen igen, säger Robert Öberg i pressmeddelandet.

Publicerad 2016-03-04 08.20Uppdaterad 2016-03-07 08.01

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: