Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Webb-tv ska sälja Alperna

Publicerad: 15 januari 2014, 14:10
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51

Sportresor vill sälja alpresor med webb-tv-program.


I samband med att Sportresor lanserar ny webbplats för bokning av skidresor till Alperna, startar man även webb-tv-satsningen Bummer, som görs i samarbete med skidsajten Freeride.se.

– Sportresor har en mycket skidintresserad målgrupp och eftersom Freeride är Sveriges största skidsajt ville vi synas där, men också erbjuda målgruppen ett mervärde, ett relevant innehåll, säger Sara Persson på Dragster Kommunikation, som samarbetar med Sportresor, till Dagens Media.

Bummer leds av Niklas Hyland (brorson till Lennart Hyland). Han gästas av experter som friåkaren Matilda Rapaport och jibbexperten Jesper Norén. Avsnitten produceras av tv-bolaget Filmriding, och sajten görs av Visit.

De första två avsnitten har på haft 2.600 respektive 1.700 visningar på Freeride.se, som är huvudkanal. Trögare går det på Youtube, där filmerna endast haft 180 respektive 30 visningar, under onsdagen.

– Vi har precis börjat och det första avsnittet lades upp i förra veckan. Därtill har vi också en väldigt nischad målgrupp. Vi arbetar just nu för fullt med spridning av programmet, säger Sara Persson.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev