måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Warner Bros Discovery blir säljpartner till Samsung

Publicerad: 4 januari 2023, 07:55

Warner Bros Discovery och Samsungs reklamdivision ingår samarbetsavtal.

Ämnen i artikeln:

Warner Bros DiscoverySamsungToppnyheter förmiddag

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Samarbetet innebär att Discoverys annonsförsäljningsportfölj utökas med Samsung Ads connected tv-lager, via FAST-tjänsten Samsung TV Plus.

Samarbetet omfattar marknaderna i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

– Vi är väldigt glada över att gå in i detta samarbete med en så stark partner som Samsung. Detta avtal ger oss möjlighet att erbjuda våra kunder en ännu större och bättre digital produkt. Genom detta partnerskap utökar vi vår digitala portfölj över hela Norden och erbjuder på så vis våra annonsörer ett utökat annonsfönster, säger Kasper Kryger, SVP Sales Nordics på Warner Bros Discovery, i ett pressmeddelande.

Samsung TV Plus lanserades i Europa 2019 och är en streamingtjänst som är tillgänglig på alla Samsungs smart tv-modeller från 2016 och senare.

Samarbetsavtalet träder i kraft omedelbart.

LÄS ÄVEN:
Innehållet avgörande för att vinna publiken – här är tv- och streamingbolagens strategier
Warner Bros Discovery om chefsavhoppen: ”Omorganisationen har lett till en del tuffa beslut” 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev