Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Viveka Hansson: ”Ekonomin fortsatt en utmaning för många medier”

Publicerad: 27 december 2020, 10:38

Omstart och återhämtning kommer att definiera 2021, tror Viveka Hansson, programdirektör på TV4.

Foto: Daniel Ohlsson/TV4

Samtidigt som ekonomin fortsätter att utmana kommer det att vara enormt viktigt att fånga upp och investera i och kring den digitala konsumtionen som har drivits på av pandemin, säger Viveka Hansson, programdirektör TV4.


Ämnen i artikeln:

Viveka HanssonTV4Nyårsfrågan

Vad tycker du har varit årets största lärdom?

– Att det finns en enorm styrka i vårt tv-hus, ja på många håll i branschen. Att vi har lyckas ställa om så mycket och så snabbt.

Vad tycker du har varit årets viktigaste publicering?

– Jag tycker faktiskt inte att det går att peka på en publicering, utan det har varit all faktabaserad journalistik kring det här viruset av många redaktioner. Allt har inte varit bra, men väldigt mycket, och det tror jag har betytt mycket för människor.

Vad tycker du har varit årets tuffaste utmaning?

– Det är ett osannolikt lagarbete bakom alla våra samhällsprogram och vår underhållning som fortsatt rulla på olika sätt, utmaningar som vi inte hade kunnat föreställa oss för ett år sedan. Vi är vana att bevaka stora kriser, krig, katastrofer. Den här har vi själva varit mitt i.

Med ett 2020 präglat av coronapandemin, vad tror du kommer definiera år 2021?

– Omstart och återhämtning. Det finns så mycket som satts på paus. Ekonomin kommer dock fortsatt att vara en utmaning för många medier, samtidigt som det kommer att vara enormt viktigt att fånga upp och investera i och kring den digitala konsumtionen som har drivits på av pandemin.

 

Redaktionen Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.