Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Visa drar igång sin OS-kampanj

Med mer än ett år kvar till OS i London 2012 drar sponsorn Visa igång sin kampanj.

Henrik Widell


Publicerad: 21 Mars 2011, 10:28
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:17

Ämnen i artikeln:

Visa

Ikväll drar Visa igång sin OS-kampanj med en film gjord av Saatchi & Saatchi i London. Temat är som tidigare ”Life flows better with Visa”. I den nya filmen syns människor som i ett allt mer furiöst tempo handlar saker med sina visa-kort och det är först i slutet av filmen syftet med inköpen blir tydligt – Visa-kunderna försöker ta sig till startlinjen för ett lopp.

– Det här är vår tredje film som bygger på människor som springer, det fungerar bra för att på ett enkelt sätt visa att livet flyter bättre med Visa, säger Christina Lind, Sverigechef för Visa Europe.

Hon fortsätter:

– Vi jobbar med OS som tema i många andra europeiska länder men i Sverige har vi inte riktigt kommit igång än. Nu sätter vi igång, samtidigt som våra nordiska grannländer. Sedan handlar budskapet främst inte om OS utan fördelen med att använda kort.

Utöver tv går kampanjen också utomhus och på webben. Visa planerar ytterligare två kampanjer innan OS, till hösten och nästa vår.

– Ja vi håller en kontinuitet och bygger upp inför spelen nästa år.

Se den nya filmen här.

Ämnen i artikeln:

Visa

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.