Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Viasat: vad är sämst med oss?

Publicerad: 25 maj 2009, 07:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:36

Viasat går ut med en ny kampanj som uppmanar kunderna att tycka till om det sämsta med bolaget. "Vi vill utmana vår devis i reklamen, som är Underhållning på dina villkor, säger Karin Zingmark, presschef för Viasat.


När Svenskt Kvalitetsindex synade digitaltv-leverantörerna i fjol var resultatet en dyster läsning för de flesta bolagen. Kundnöjdheten var ovanligt låg jämfört med andra branscher. Telia och Boxer hade högst kundnöjdhet medan Comhem låg i botten. Viasats kundnöjdhet var 64 procent, vilket var strax över branschsnittet.

- Missnöjet var ganska jämnt fördelat över leverantörerna och vi befann oss någonstans mittemellan. Nu har vi bestämt oss för att göra något åt det, säger Karin Zingmark.

Med start i dag ligger en kundundersökning ute på webben. Alla kunder uppmanas via mejl, sms och talsvar att tycka till om vad som är det sämsta med Viasat på hemsidan. Studiens resultat ska redovisas om två veckor, bland annat med en film i TV3 och TV8 under primetime.

- Då intervjuar vi också kunder som har hjälpt oss med synpunkter och vår vd Hans Skarplöth ska berätta vad vi ska göra för att få det bättre. Genom att göra det här offentligt tar vi oss själva som gisslan och visar att vi menar allvar, säger Karin Zingmark.

Kunderna ska sedan kunna följa Viasats förbättringsarbete på webben.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.