Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Viaplay tillsätter chef för sportkommunikation

Efter alla rättighetsinköp – Viaplay inrättar en helt ny tjänst som head of sport communication.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Februari 2016, 06:02
Uppdaterad: 25 Februari 2016, 13:44

Ämnen i artikeln:

Viaplay

MTG och Viasat har det senaste året köpt en rad sporträttigheter. Bland annat har man köpt in Serie A och La Liga, UFC samt förlängt med Premier League och NHL.

All sport i MTG:s kanaler och Viasat sänds även online på Viaplay. Nu väljer Viaplay att inrätta en ny tjänst som chef för sportkommunikation på just kommunikationsavdelningen.

Max Andersson får uppdraget att leda och driva Viaplays kommunikationsarbete inom sport i hela Norden. Han kommer närmast från en roll som head of content operations på Viaplay.

Max Andersson har haft olika roller på Viaplay sedan 2012, men har även en bakgrund från byråer som Prime och Geelmyuden Kiese.

– Det känns extremt kul och spännande att få förtroendet att fortsätta etablera Viaplay som idag är ledande inom att streama sport på den nordiska marknaden. Att få möjligheten att kombinera mitt stora sportintresse med min tidigare erfarenhet inom kommunikation från byråsidan gör den här tjänsten till ett drömjobb, säger Max Andersson.

Ämnen i artikeln:

Viaplay

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.