onsdag27 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Viaplay står inför massiv expansion – här är planen

Publicerad: 24 november 2020, 10:36

Filippa Wallestam, EVP & chief content officer på Nent Group, säger att de linjära kanalerna även fortsatt är en viktig del av Nents ekosystem, trots ett stort fokus på SVOD.

Foto: Janne Næss

Inom fem år ska Viaplay ha 10,5 miljoner abonnenter, vilket är mer än en fördubbling jämfört med dagens knappt 3 miljoner abonnenter. ✓Experternas bedömning ✓Så påverkas konkurrenterna ✓Framtiden för reklamaffären ✓Viaplays utrullningsplan

Ämnen i artikeln:

ViaplayViaplay GroupManfred AronssonEyevinnMediavisionMMSTV4C MoreTeliaDiscoveryFilippa Wallestam

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Nästa år ska Nent Group lansera Viaplay i Estland, Lettland, Litauen, Polen och USA. Och fram till slutet av 2023 ska tjänsten etableras på ytterligare fem europeiska marknader.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev