Rörligt
Viaplay står inför massiv expansion – här är planen
Publicerad: 24 november 2020, 10:36
Filippa Wallestam, EVP & chief content officer på Nent Group, säger att de linjära kanalerna även fortsatt är en viktig del av Nents ekosystem, trots ett stort fokus på SVOD.
Foto: Janne Næss
Inom fem år ska Viaplay ha 10,5 miljoner abonnenter, vilket är mer än en fördubbling jämfört med dagens knappt 3 miljoner abonnenter. ✓Experternas bedömning ✓Så påverkas konkurrenterna ✓Framtiden för reklamaffären ✓Viaplays utrullningsplan
Ämnen i artikeln:
ViaplayViaplay GroupManfred AronssonEyevinnMediavisionMMSTV4C MoreTeliaDiscoveryFilippa WallestamNästa år ska Nent Group lansera Viaplay i Estland, Lettland, Litauen, Polen och USA. Och fram till slutet av 2023 ska tjänsten etableras på ytterligare fem europeiska marknader.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.