Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 24 November 2020, 10:36
Filippa Wallestam, EVP & chief content officer på Nent Group, säger att de linjära kanalerna även fortsatt är en viktig del av Nents ekosystem, trots ett stort fokus på SVOD.
Foto: Janne Næss
Inom fem år ska Viaplay ha 10,5 miljoner abonnenter, vilket är mer än en fördubbling jämfört med dagens knappt 3 miljoner abonnenter. ✓Experternas bedömning ✓Så påverkas konkurrenterna ✓Framtiden för reklamaffären ✓Viaplays utrullningsplan
Nästa år ska Nent Group lansera Viaplay i Estland, Lettland, Litauen, Polen och USA. Och fram till slutet av 2023 ska tjänsten etableras på ytterligare fem europeiska marknader.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.