Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Viaplay siktar på 3 miljoner abonnenter

Publicerad: 16 September 2020, 13:37

Anders Jensen, vd och koncernchef på Nent Group.

Foto: Janne Næss

Nent Group höjer målet för Viaplay. Vid slutet av året ska streamingtjänsten ha 3 miljoner betalande abonnenter.


Ämnen i artikeln:

NENT GroupViaplay

Det nya målet innebär att 700 000 nya Viaplay-abonnenter ska tillkomma i år, vilket innebär en tillväxt på 30 procent jämfört med förra året. Tidigare låg målet på 600 000 nya abonnenter i år.

Anledningen till att Nent skruvar upp målet är en gynnsam utveckling under sommaren. Några exakta siffror för Viaplay avslöjar inte Nent, men i ett pressmeddelande skriver bolaget att det totala antalet streamade minuter i Norden ökade med 34 procent under juli och augusti i år, jämfört med motsvarande period förra året. När det gäller sporten ökade antalet tittade minuter med 52 procent och antalet transaktioner i Viaplay Store ökade med 39 procent.

– Bredden och djupet av Viaplays erbjudande är oöverträffade och vi fortsätter att slå förväntningarna. Den här senaste höjningen av vårt mål för betalande abonnenter visar på relevansen av vårt erbjudande och styrkan i vår strategi. Den skulle ta oss till 3 miljoner-milstolpen i Norden, med kvartal 4 som det starkaste av de två återstående kvartalen, säger Anders Jensen, vd och koncernchef på Nent Group, i pressmeddelandet.

Som Dagens Media har rapporterat tidigare lanserades Viaplay på Island i våras. Nästa år väntar Baltikum.

LÄS ÄVEN:
Viaplay om streamingmarknaden: ”Vi ser enorma möjligheter” 

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

NENT GroupViaplay

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.