Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Viaplay satsar mer på film: ”Vi ska bli en stor spelare på de marknader där vi går in”

Publicerad: 25 oktober 2022, 12:11

Den internationella abonnenttillväxten möjliggör mer ambitiösa satsningar på film, berättar Filippa Wallestam, chief content officer på Viaplay Group.

Strategin att producera lokalt innehåll ligger fast för Viaplay. I år ska bolaget släppa minst 70 egna produktioner. Nästa år ska man även producera originalinnehåll i Nederländerna och Polen. ”Vi justerar vårt innehåll efter de marknader vi verkar på”, säger Viaplay Groups chief content officer Filippa Wallestam.

Ämnen i artikeln:

Viaplay GroupViaplayFilippa WallestamDigitala temaveckorTema: Innehållskriget 2022Nyheter

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Förra året inledde Viaplay expansionsplanen som lades fram i slutet av 2020. Nu finns tjänsten förutom i Norden också i Nederländerna, Polen, Estland, Lettland och Litauen med en direkt-till-konsument-app. I

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev