Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Viaplay letar nästa tv-stjärna på Guldtuben

Viaplay letar skådespelare bland Guldtuben-deltagarna för en roll i en kommande originalserie. “Med detta ligger Viaplay i framkant av influencer marketing och den digitala innehållsutvecklingen”, säger Viaplays programchef Fredrik Ljungberg.

Christopher Karlsson

christopher.karlsson@dagensmedia.se


Publicerad: 24 Maj 2018, 12:26
Uppdaterad: 24 Maj 2018, 12:26

Ämnen i artikeln:

ViaplayGuldtuben

foto: skärmdump

Influencergalan Guldtuben hålls på Annexet i Stockholm nu på lördag den 26 maj. Viaplay kommer att finnas på plats och hålla en pop-up casting, där influencers med dolda skådespelartalanger kommer få chansen att provspela för en ny roll i en kommande originalserie från Viaplay.

På plats finns regissör, kamera- och sminkteam och Hollywoodstjärnan Alexander Karim, som kommer att agera motspelare på provspelningen.

– På Viaplay söker vi konstant efter spännande infallsvinklar och innovativa angreppssätt som kan driva Nordisk premiumunderhållning framåt. Denna nytänkande kollaboration mellan företag och influencer har potentialen att öppna dörrarna till nya masspubliker då många influencers redan etablerat sig som stjärnor och förebilder bland deras enorma följarskaror,  säger Fredrik Ljungberg, programchef Viaplay, i ett pressmeddelande.

Viaplay uppger att de vill driva potentiella influencersamarbeten ett steg längre – till att rollbesätta en eller flera influencers till Viaplays kommande originalserier.

Provspelningen mynnar ut till en officiell rollbesättningstävling. Efter avslutade tagningar redigeras varje provspelning till ett individuellt klipp som delas med respektive influencer veckan därpå.

För att delta i tävlingen publicerar influencern klippet i sina kanaler under hashtaggen #ViaplayStar. En Viaplay-jury bestående av exekutiva producenter och regissörer kommer att utse en vinnare bland de tre klipp som fått mest likes.

Ämnen i artikeln:

ViaplayGuldtuben

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.