Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Viafree tar in Nellys miniserie

Serien "Filter" som varumärket Nelly står bakom börjar sändas på Viafree.


Publicerad 2017-11-13 08:56
Uppdaterad 2017-11-13 08:56

Ämnen i artikeln:

Nelly.com

Dela artikeln:

Dagens Media har tidigare berättat om att Nelly har lanserat miniserien "Filter" som del i varumärkets marknadsföring. Senare har även Nlyman gått i liknande fotspår och släppt en serie i sex delar med humorduon Tom och Petter.

– Sedan en längre tid tillbaka har Nellys marknadsföringsstrategi varit att förstärka varumärket genom influencers. Men vi är inte längre ensamma om det. Vi ville att det skulle vara innovativt, nytt, inspirerande och något som våra kunder vill konsumera, sade Anders Severin, kommersiellt ansvarig för Nelly.com till Dagens Media när serien skulle rullas ut för första gången i början av året.

Nu ska serien även gå på Viafree och har nypremiär idag den 13 november.

– Vi är så glada över att ta in tittarsuccén "Filter" i vårt programutbud på Viafree. En serie med hög igenkänningsfaktor som passar vår starkaste målgrupp - unga kvinnor. Det känns mycket spännande att inleda detta samarbete med Nelly.com, och jag ser fram emot att följa hur "Filter" tas emot av våra tittare, säger Moa Estmalm, affärsområdeschef på Viafree i ett pressmeddelande.

Serien produceras av Perfect day media och i serien får tittarna följa Nellys, Frejas och Dianas vardag i Stockholm.

– "Filter" skapades som ett brandingprojekt i våras och det känns fantastiskt att serien tar nästa steg genom att börja sändas på Viafree. Både Nelly.com och MTG Sverige står för innovation och nytänkande. Det ser vi bland annat genom att Viafree plockar upp en serie från en kommersiell aktör. Jag tror att vi kommer att få se fler sådana här samarbeten i branschen framöver, säger Jan Wallsin, chef för Nelly.com, i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.