Viafree tar in Nellys miniserie

2017-11-13 09:56  

Serien "Filter" som varumärket Nelly står bakom börjar sändas på Viafree.

Dagens Media har tidigare berättat om att Nelly har lanserat miniserien "Filter" som del i varumärkets marknadsföring. Senare har även Nlyman gått i liknande fotspår och släppt en serie i sex delar med humorduon Tom och Petter.

– Sedan en längre tid tillbaka har Nellys marknadsföringsstrategi varit att förstärka varumärket genom influencers. Men vi är inte längre ensamma om det. Vi ville att det skulle vara innovativt, nytt, inspirerande och något som våra kunder vill konsumera, sade Anders Severin, kommersiellt ansvarig för Nelly.com till Dagens Media när serien skulle rullas ut för första gången i början av året.

Nu ska serien även gå på Viafree och har nypremiär idag den 13 november.

– Vi är så glada över att ta in tittarsuccén "Filter" i vårt programutbud på Viafree. En serie med hög igenkänningsfaktor som passar vår starkaste målgrupp - unga kvinnor. Det känns mycket spännande att inleda detta samarbete med Nelly.com, och jag ser fram emot att följa hur "Filter" tas emot av våra tittare, säger Moa Estmalm, affärsområdeschef på Viafree i ett pressmeddelande.

Serien produceras av Perfect day media och i serien får tittarna följa Nellys, Frejas och Dianas vardag i Stockholm.

– "Filter" skapades som ett brandingprojekt i våras och det känns fantastiskt att serien tar nästa steg genom att börja sändas på Viafree. Både Nelly.com och MTG Sverige står för innovation och nytänkande. Det ser vi bland annat genom att Viafree plockar upp en serie från en kommersiell aktör. Jag tror att vi kommer att få se fler sådana här samarbeten i branschen framöver, säger Jan Wallsin, chef för Nelly.com, i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt