Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

"Vi jobbar hårt för att få upp kännedomen"

Publicerad: 22 januari 2013, 12:50
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:58

TV4 News planerar en kampanj i samband med ettårsdagen för att öka kännedomen om kanalen.


Ämnen i artikeln:

TV4-gruppenTV4 NewsTV4

Som dagensmedia.se tidigare i dag berättade har TV4-gruppens nyhetskanal TV4 News tecknat ett distributionsavtal med Telia.

Det innebär att andelen svenskar som har möjlighet att se kanalen ökar rejält.

– Den tekniska penetrationen är drygt 85 procent i och med samarbetet med Telia som blev offentligt i dag, säger Lenka Prokopec Karlberg, affärschef på Nyhetsbolaget till dagensmedia.se.

Det är dock hittills bara 14 procent av svenskarna som uppger att de faktiskt har tillgång till kanalen. Detta enligt MMS senaste mätning.

– För en kanal som har funnits i knappt ett år är det en bra siffra, det tar tid att bygga upp. Det viktiga är att vi ser att den går åt rätt håll och att vi har en hög kännedom i vår målgrupp beslutsfattare, vilket målgruppundersökningar visar. Vi har också haft en väldigt positiv tittarutveckling den senaste tiden, där vi ser att allt fler faktiskt hittar kanalen, säger Lenka Prokopec Karlberg.

TV4 News planerar nu ett antal aktiviteter för att få fler svenskar att ratta in kanalen på sin tv.

– Vi jobbar nu hårt för att på olika sätt få upp kännedomen om kanalen så att fler tar sig tid att verkligen ställa in kanalen på sin tv.

Kommer ni att göra mer reklam framöver för att lyckas?

– Ja. Vi planerar en grej som kommer i slutet av veckan i samband med att vi fyller ett år.

På torsdag är det precis ett år sedan TV4 News hade premiär.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV4-gruppenTV4 NewsTV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.