Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

"Vi har lagt ut rälsen"

Publicerad: 14 Mars 2011, 05:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

TV4 Retail Televisions Mathias Segelman om den tunga rekryteringen och tiden efter TV4-affären.


Som dagensmedia.se tidigare berättat har TV4 Retail Television, tidigare RTV, värvat Clear Channel-veteranen Ove Hansson som försäljningschef.

Rekryteringen är en direkt följd av affären med TV4, berättar vd:n Mathias Segelman.

– Vi har letat efter en försäljningschef sedan vi började föra diskussioner med TV4, vi är så pass få säljare, säger han.

I dag utgörs säljstyrkan av tre tjänster, inklusive Mathias Segelman själv. Fler säljare ska rekryteras.

– Att vi nu är en del av TV4 gör att vi får tillgång till en massa ny kunskap inom både redaktionellt och försäljning. Dessutom kan vi nu erbjuda våra kunder att gå till exempel både i Stockholms butiker och i TV4 Stockholm lokalt, säger Mathias Segelman.  

RTV har sedan starten redovisat röda siffror – något som är helt enligt plan, enligt Mathias Segelman. När man sätter upp nya skärmar i butikerna står butiks-tv-bolaget för hela kostnaden, mot ensamrätten.

– Vi har lagt ut rälsen och investerat pengar i fruktansvärt många skärmar. Vi har sagt att rörelseresultatet ska vara positivt, vilket det har varit, men det blir negativt efter avskrivningar.

År 2012 hoppas han att bolaget kan redovisa svarta siffror.

Enligt IRM växte butiksmediets andel av tv-kakan från 0,2 till 0,3 procent mellan 2009 och 2010.  

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.