Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 5 Februari 2021, 14:14
I veckan stod det klart att Johan Eidmann lämnar Bizkit Havas och att TV4 kapar ett hundratal tjänster. Dessutom har 2020 års bokslut kommunicerats på flera håll.
Foto: Janne Næss
Dagens Medias temavecka om digitala prenumerationer dominerar sajten denna vecka. Utöver det har vi rapporterat om att Johan Eidmann lämnar Bizkit Havas, TV4:s massiva nedskärningar samt mediernas bokslut för 2020.
Måndag:
■ Så mycket ökar DI-gruppens resultat under pandemin
■ Så många såg avslöjandet av Ica-Stigs efterträdare
■ Johan Eidmann lämnar Bizkit Havas
■ TEMA: Digitala prenumerationer
■ TEMA: AI ska hålla nere NWT:s churn
■ TEMA: Tydligt lokalt utbud på varje marknad viktigt för Storytel
Tisdag:
■ Därför gör DN rekordresultat – trots pandemin
■ Massiva nedskärningar på TV4 – 100 tjänster ska bort
■ Jan Scherman: ”Ica-Stig, GW och Nivas Bergstrand-intervju – vart är vi på väg?”
■ TEMA: Tre experter om lösningarna för din techaffär
■ TEMA: NTM satsar på att hålla fast vid sina prisnivåer – inte rabattera
■ TEMA: Push-notiser om nytt innehåll minskar churnen från Discovery Plus
■ TEMA: Engagemanget hos DN-läsarna har varit rekordhögt
Onsdag:
■ Breakit tillsätter chefredaktör: ”Ärofyllt att få förtroendet”
■ 155 miljoner användare betalar för Spotify
■ TEMA: NYT världsledande på digitala läsarintäkter – har passerat 6 miljoner onlineprenumeranter
■ TEMA: Svenska Dagbladet tror på höga priser för journalistiken
■ TEMA: C More motverkar churn med personaliserat innehåll
Torsdag:
■ Bonnier News ökar vinsten – men hälften är stöd
■ Så kan annonsörer och medier utnyttja Clubhouse
■ Nord DDB rekryterar tv-profilen Karin Lindström
■ TEMA: Expressens churnplan: lära sig mer om prenumeranterna
■ TEMA: Livesport lockar läsare till Gota Media
■ TEMA: Mediavision om den digitala prenmarknaden: ”Tidningarna möter en helt annan konkurrens”
Fredag:
■ Google: Fem trender för att accelerera genom 2021
■ TEMA: Boom för läsarintäkter i branschen – här är siffrorna för 11 varumärken
■ TEMA: Rekordtillströmning av nya prenumeranter till Readly under pandemin
■ TEMA: Dagens Industri: ”Viktigast är att våra prenumeranter läser oss ofta”
■ Därför lämnar Nina Åkestam Google: ”Jag är för engagerad i jämställdhet och mångfald”
■ TEMA: Stampen: ”Kraftigaste tillväxten sedan 1973”
■ TEMA: Aftonbladets fokus 2021: öka de digitala intäkterna