Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Veckans viktigaste branschnyheter

Publicerad: 4 September 2020, 11:56

Medieköpen rasar, influencerbolagen som ökar och tappar intäkter, och Nicklas Norrby tar kliv upp inom Discovery. Det är några av de viktigaste branschnyheterna vecka 36.

Här samlar Dagens Media veckans viktigaste branschnyheter.


Ämnen i artikeln:

Discovery

31 augusti
• Rekordras för medieinvesteringarna: ”Värre än finanskrisen”
• Hon tar över Komm
• All time high för streaming-tittandet
• Så påverkas Aftonbladets lokalsatsning av corona

1 september
• Scream Göteborgs ordförande har gått bort
• Bonnier säljer Real Agency Group till grundarna
• Richard Aschberg lämnar Aftonbladet
• Bolag för bolag – så mår mediebyråerna

2 september
• Discovery om C More-samarbetet: ”En unik möjlighet för oss”
• Reklamtröttheten växer – allt fler mycket negativa till reklam
• Mårten Schultz: ”TF ett privilegium som bör behandlas med försiktighet”
• Emir Osmanbegovic tillbaka till Discovery 

3 september
• Nicklas Norrby tar kliv upp – blir nordisk vd på Discovery
• Uppgift: Realtid planerar sälja
• Hon blir ny vd på MTG
• Influencer-bolagen som ökar – och tappar mest

4 september
• DN och DI ökar vinsten – men ras för Aftonbladet och Expressen
• Inga politiska Facebook-annonser veckan före USA-valet
• Discoverys vändning – gör plusresultat
• Så går det för Omnis premiumtjänst: ”Vi har krossat målen”
• Efter Martin Jönssons text – de Faire hotar stämma DN

Ämnen i artikeln:

Discovery

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.