Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Veckans viktigaste branschnyheter

Publicerad: 12 februari 2021, 13:56

Foto: Janne Næss + Magnus Hjalmarson Neideman/SvD/TT +

I veckan har Dagens Media kartlagt annonsinvesteringarna under pandemiåret, granskat coronajournalistiken och avslöjat ett brett missnöje med Årets Byrå.


Ämnen i artikeln:

RealtidAftonbladetHBONENT GroupMediebyråbarometernSveriges RadioClubhouseTiktokSchibsted

Måndag:
Realtid hittar ny vd hos SEB: ”Ett spännande uppdrag med mycket ogjort” (Temavecka)
Locket på om skuggningen av Patric Hamsch
Journalisterna bakom Estonia-dokumentären frias
Så dyr är en Super Bowl-annons

Tisdag:
Stefan Melesko: Därför är mediernas ägarform central
HBO Nordic öppnar dörren för svensk reality
Anders Malmsten: Tidskrifterna behöver öka utvecklingstakten
Kraftigt minskade medieinvesteringar i januari - sämsta noteringen sedan 2010
Nent når målet på 3 miljoner abonnenter

Onsdag:
SR om hårda kritiken: ”Vi är helt neutrala”
FHM om spridandet av Vetenskapsradions granskning: ”Vi har ett ansvar att möta informationspåverkan”
Kritikerna som ifrågasatte svenska strategin: ”Medierna blev megafon åt FHM”
Jan Scherman: Svenskt rekord i direktsändningar – vad gör det med journalistiken?
Mediekompaniet siktar uppåt – ska öka med 30 procent
Kartläggning: Så såg annonsinvesteringarna ut under pandemiåret
Stampen flyttar all redigering till Göteborg

Torsdag:
Medier får svidande kritik: ”Ett totalt underbetyg åt utvecklingen de senaste 15 åren”
Nent tar in över 4 miljarder för att ta Viaplay till fler marknader
Clubhouse växer så det knakar – men på bekostnad av vad?
Ansvarsfrågan på Clubhouse – det säger juridiken
Tiktok blir officiell partner och sponsor till fotbolls-EM
Här är vinnarna i 100-wattaren 2020

Fredag:
Utbrett missnöje med Årets Byrå – nätverksbyråer hoppar av tävlingen
Schibsteds nyhetsmedier ökar omsättningen fjärde kvartalet
Hanna Stjärne: ”Aldrig i modern tid har SVT:s nyheter haft en sådan stor publik”
Disney nära 95 miljoner abonnenter
Växande kritik mot FHM:s agerande i sociala medier: ”Häpnadsväckande”
FHM försvarar sig – här är mejlväxlingen mellan presschefen och Jan Scherman
Amina Manzoor lämnar DN: ”Jag tycker inte att jag kan jobba kvar”

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.