Gå direkt till textinnehållet

Varumärket TV4-Gruppen skrotas

Bonnier Broadcasting skrotar varumärket TV4-Gruppen och syr ihop TV4:s, Sjuans och TV12:s identitet med varandra.

För att tydliggöra att Sjuan och TV12 också hänger ihop med TV4 uppdaterar man kanalernas visuella identitet både för de linjära och digitala plattformarna. Både kanalgrafik, rösthallå och loggor uppdateras, skriver Åsa Barsness, kommunikations- och HR-direktör i ett blogginlägg.

Samtidigt skrotar man även varumärket TV4-Gruppen för att stärka TV4-varumärket. Företagssajten tv4gruppen.se blir istället bonnierbroadcasting.com.

Tanken är man ska samla hela TV4-världen för att tydligare få fram styrkan i innehåll och erbjudande gentemot användare och annonsörer.

Även vinjetterna kommer att uppdateras med motiv från platser runt om i Sverige. Tanken är att vinjetterna ska spegla en mångfacetterad bild av landet med allt från fjäll till stadskärnor och förorter. Även trailers och bearbetade klipp i sociala medier uppdateras.

Publicerad 2018-04-11 10.03Uppdaterad 2018-04-11 10.03

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: