Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Varumärket TV4-Gruppen skrotas

Bonnier Broadcasting skrotar varumärket TV4-Gruppen och syr ihop TV4:s, Sjuans och TV12:s identitet med varandra.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 11 April 2018, 10:03
Uppdaterad: 11 April 2018, 10:03

Ämnen i artikeln:

TV4TV4-gruppen

För att tydliggöra att Sjuan och TV12 också hänger ihop med TV4 uppdaterar man kanalernas visuella identitet både för de linjära och digitala plattformarna. Både kanalgrafik, rösthallå och loggor uppdateras, skriver Åsa Barsness, kommunikations- och HR-direktör i ett blogginlägg.

Samtidigt skrotar man även varumärket TV4-Gruppen för att stärka TV4-varumärket. Företagssajten tv4gruppen.se blir istället bonnierbroadcasting.com.

Tanken är man ska samla hela TV4-världen för att tydligare få fram styrkan i innehåll och erbjudande gentemot användare och annonsörer.

Även vinjetterna kommer att uppdateras med motiv från platser runt om i Sverige. Tanken är att vinjetterna ska spegla en mångfacetterad bild av landet med allt från fjäll till stadskärnor och förorter. Även trailers och bearbetade klipp i sociala medier uppdateras.

Ämnen i artikeln:

TV4TV4-gruppen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.