Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

"Varmt, roligt och galet"

Publicerad: 1 November 2010, 14:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

Nya dokusåpor brukar följas av rasande kommentarer från deltagare som inte gillar hur de skildras. Men Anna Barkevall, vd på Böda Sand, visar ingen oro inför Kanal 5:s premiär av "Böda camping."


Ämnen i artikeln:

StrixUllaredKanal 5

Efter att ha sett premiäravsnittet är Anna Barkevalls förväntningar på topp, och den värsta nervositeten har lugnats.

Ger programmet den bild du önskat av campingen?

– Ja, det var varmt, roligt och lite galet. Jag tycker att man har lyckats skildra svensk camping och Böda Sand på ett riktigt sätt, och med bra karaktärer som framställs som de är.

"Böda camping" har på förhand jämförts med Kanal 5-serien "Ullared" som fått kritik för att göra sig lustig över deltagarna. Men i "Böda camping" skrattar man med, inte åt, camparna, säger Anna Barkevall.

Hon är inte heller orolig att serien ska likna Kanal 5:s andra semestersåpa, Mastiff-producerade "Kungarna av Tylösand", med sprit och sex i fokus, trots att campingen både har ”hångelbås” och ”kärleksnästen” för par som vill vänslas i fred.

– "Kungarna av Tylösand" befinner sig i ena sidan av tablån och vi i den andra. "Böda camping" är ett familjeprogram med myspys-faktor, vardagsliv och igenkänning. Jag vet i stort sett vilka personer som kommer vara i fokus och de är bra representanter för Böda Sand.

Initiativet till serien kom från Strix. Böda Sand har själva inte bidragit till finansieringen av serien, och har därför inte haft något att säga till om när det gäller slutresultatet.

– Vi skulle inte ha möjlighet att finansiera en sådan här produktion även om vi skulle vilja, säger Anna Barkevall, som tror att serien kommer att ha stor betydelse som marknadsföring för Böda Sand och för svensk camping.

– Jag tror att många icke-campare kommer att bli intresserade av att testa, eftersom camping framställs på ett lockande sätt. Förhoppningen är att serien placerar Böda Sand top of mind bland campare och ökar kännedomen och intresset hos icke-campare.

Är du intresserad av en andra säsong?

– Efter att ha sett första programmet, absolut. Men det är för tidigt att säga innan vi sett hur programmet mottas av tittare, medier och inte minst våra gäster.

Inga orosmoln inför resten av säsongen?

– Nja, det skulle i så fall vara efter att ha sett glimtarna av program två. Då kommer regnet.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

StrixUllaredKanal 5

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.