Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

UPPDATERAD: Ny kommersiell chef på Unruly

Publicerad: 27 November 2018, 07:43
Uppdaterad: 27 November 2018, 11:48

"Unrulys styrka, som Widespace inte hade, är att det är ett globalt företag", säger Mikael Englund till Dagens Media

Foto: Press

Mikael Englund lämnar Widespace för att ansluta till Unruly.


Ämnen i artikeln:

Unruly Media

När Robin Leijonhufvud lämnade rollen som Nordenchef för Unruly i slutet av augusti i år var Unrulys plan att anställa en ny kommersiell chef för Sverigemarknaden. 

Nu är det klart att Mikael Englund går in som nordisk kommersiell chef med ansvar att sätta ihop säljteam och bygga relationer med byråpartners i Norden. 

Mikael Englund kommer senast från en roll som tillväxtchef på Widespace, tidigare har han även arbetat på Schibsted. 

– Det är jättespännade. Jag har varit på Widespace i åtta år och ser många likheter i de utmaningar och möjligheter som de hade, de insikterna hoppas jag kunna ta med mig in i Unruly. Att se vad Widespace gjort mer eller mindre bra och försöka utnyttja mitt kontaktnät, säger Mikael Englund till Dagens Media. 

Vilka utmaningar står Unruly inför?

– Jag tror att utmaningen generellt för många medier ligger i hur vi ska hantera konkurrensen från Silicon Valley-företaget som Facebook och Google. Unrulys styrka, som Widespace inte hade, är att det är ett globalt företag. Det är också något som attraherar mig och jag ser stor potential i att affären blir större i med att Unruly är globala.

Vad är det första som du tagit itu med?

– För mig är det viktigt att bättre förstå Unruly och kulturen i bolaget. Att förstå vilka människor vi har i teamet, våra kunder och Unruly som produkt. Jag skyndar långsamt, även om vi vill växa snabbt så handlar det om att på riktigt förstå kunderna. 

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Unruly Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev