Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Unionen betalar miljon för "Kontoret"

I miljon kronor betalar Unionen för sin medverkan i TV4:s "Kontoret", skriver fackföreningens medlemstidning.


Publicerad 2012-02-13 09:19
Uppdaterad 2015-12-06 14:32

Ämnen i artikeln:

Unionen

Dela artikeln:

Premiäravsnittet av "Kontoret", den svenska versionen av brittiska "The Office" sågs av nästan 1,5 miljoner svenskar i TV4 på söndagskvällen.

Sändningen presenterades av fackföreningen Unionen.

Samarbetet innebär att Unionens logga syns i samband med sändningarn och på TV4:s "Kontoret"-sajt.

Enligt Unionens medlemstidning Kollega betalar fackföreningen omkring 1 miljon kronor för sponsorskapet.

 - Vi tycker inte att en miljon är så mycket pengar med tanke på hur fruktansvärt många vi hoppas kunna nå. Vi tror att serien kommer att ha höga tittarsiffror och då blir kontextkostnaden väldigt låg, säger Nina Kullberg, kommunikatör på Unionen och ansvarig för förbundets imagekampanj, till tidningen.

Syftet med sponsorskapet är att sprida större kunskap om vad Unionen jobbar med.

– Vi vill visa att vi även är till för chefer som Ove, för att han ska bli en bättre chef. Kopplingen vi vill göra är att det faktiskt finns en räddning, säger Nina Kullberg.

"Kontoret"-samarbetet är en del av Unionens omfattande image-kampanj. Fackföreningen spenderar 30 miljoner kronor per år på kampanjen, med temat "Superhjältarna".

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.