Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

TV4: "Vi är gladare än Kanal 5"

Publicerad: 8 September 2009, 08:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

TV4 delar inte Kanal 5:s analys av tv-måndagen.


Kanal 5 utropade sig tidigare i dag till vinnare i tv-krigets första slag, då programmen ”Roast på Berns”, ”CSI NY” och ”Färjan 3” var måndagens mest sedda program i kanalens kärnmålgrupp 15-44 år.

– Det här är en jäkligt skön start på tv-kriget, sa programchefen Lars Beckung.

TV4:s exekutiva producent Tora Heckscher är inte lika imponerad. Medan ”Färjan 3” drog 420.000 tittare bänkade sig 862.000 framför TV4:s premiär ”Tinas Cookalong”. Därmed var programmet det näst mest sedda under gårdagskvällen.

– Det står ju vem som helst fritt att utropa sig till segrare. Men siffrorna talar för sig själva. Det är kul att de är glada men vi är ännu gladare, säger hon.

”Tinas Cookalong” samlade 8,3 procent av landets 12-59-åringar.

– Det känns fantastiskt bra att dominera i vår kärnmålgrupp. Målet var att vinna 12-59 och det gjorde vi också. Det ska vi göra, säger Tora Heckscher.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.