Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

TV4 uppdaterar sin presstjänst

Genom den nya presstjänsten ska Bonnier broadcasting kunna dela mer info om programmen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 29 Januari 2019, 08:51

Ämnen i artikeln:

TV4C More

"Det här avtalet innebär att vi uppgraderar samarbetet till att omfatta alla våra tjänster", säger Ola Scholander, försäljningschef på Clipsource.

Clipsource har fått i uppdrag att utveckla och driva ett nytt pressrum för Bonnier broadcasting där både TV4 och C More ingår. 

Det nya pressrummet ska innehålla både pressmeddelanden, tablåer, förhandsvisningar, programkataloger, event och metadata för både linjär-tv och VOD. 

– En av de största vinsterna för oss blir att vi kommer att kunna distribuera mer och rikare information om våra program. Vi ser fram emot att öka tillgången till information om vårt innehåll, till gagn för både kunder och användare, säger Malin Willers, kommunikationschef på Bonnier Broadcasting, i ett pressmeddelande. 

Planen är att den nya presstjänsten ska rullas ut i börja av året. 

– Bonnier Broadcasting har länge använt Clipsource för förhandsvisningar av program, men det här avtalet innebär att vi uppgraderar samarbetet till att omfatta alla våra tjänster. Vi är mycket stolta över att ett av Nordens största tv-hus ger oss förtroendet att drifta deras press- och marknadskommunikation, säger Ola Scholander, försäljningschef på Clipsource, i ett pressmeddelande. 

Ämnen i artikeln:

TV4C More

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.