Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

TV4 startar byggmässa

Publicerad: 9 September 2009, 07:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

TV4-gruppen arrangerar ”Äntligen hemma-mässan”, en ny bygg- och bomässa tillsammans med Kistamässan. Martin Timell möter mässbesökare på plats i Kista.


”Äntligen hemma” gör sin 25 säsong i tv-rutan i höst, men i april nästa år kan tittarna även få råd om hemmafix och trädgård på Kistamässan. Martin Timell och teamet bakom ”Äntligen hemma” tar ut tv-programmet till publiken genom att flytta in på mässan under fyra dagar.

– Det ger oss en ny arena för programmet så att vi kan ladda räckvidden i tv med upplevelser offline, i samarbete med sponsorer och annonsörer, säger Michael Grimborg, försäljningsdirektör för TV4-gruppen.

TV4-gruppen har som strategi att arbeta mer med direkta möten med allmänheten . Ett sätt är att synas på mässor och köpcentrum. TV4 har till exempel arrangerat event på Kista galleria i Stockholm med stjärnorna från "Let's Dance" - ett upplägg som ska fortsätta.

– Det är naturligt för oss att bygga vidare på våra starka varumärken, som ”Äntligen hemma” och "Idol", men det gäller att hitta upplägg som är relevanta och lönsamma. Varför skulle inte Tina från Tinas Cookalong stå och laga mat på en mässa, säger Michael Grimborg.

”Äntligen hemma” står bakom mässans program som innehåller bland annat scenframträdanden, utställningar och workshops.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.