Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

TV4 sparar in kundfesten

Publicerad: 29 Augusti 2011, 08:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:01

Trots TV4-gruppens rekordresultat kom besked om nedskärningar förra veckan. Dagensmedia.se kan berätta att även tv-husets årliga annonsörsfest får stryka på foten.


Ämnen i artikeln:

Gunnar GidefeldtTV4-gruppen

TV4-gruppen har de senaste åren satsat stort på sina annonsörer med en brakfest i samband med presentationen av höstens program, men i år blir det inget.

– Vi gör valet att inte ha en fest i år. Det beror på den allmänna planeringen, budgeten och timingen, säger Gunnar Gidefeldt, kommunikationsdirektör på TV4-gruppen.

Förra veckan gick TV4-gruppen ut med uppgifter om planerade neddragningar på omkring 100 tjänster.

– Det här beslutet togs långt tidigare än det som kom förra veckan. Men som allt, det handlar om prioriteringar och festen låg inte rätt i tiden i år. Istället får vi se fram emot en fantastisk fest nästa år, säger Gunnar Gidefeldt.

Den årliga kundfesten har arrangerats i omkring fem år och är en omfattande satsning.

– Vi går inte ut med kostnaden, men man kan säga att av alla event vi gör så är det här det största eventet vi gör under ett år, säger Gunnar Gidefeldt.

Synnöve Almer


Ämnen i artikeln:

Gunnar GidefeldtTV4-gruppen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev