Rörligt
TV4 skapar specialistenhet – ska driva på den digitala reklamaffären
Publicerad: 28 april 2021, 10:38
Mathias Berg, vice vd för TV4 Media, berättar för Dagens Media om bakgrunden till den nya avdelningen och vem de rekryterat som chef.
Foto: Janne Næss
Den nordiska avdelningen Advanced advertising ska verka i gränslandet mellan sälj och teknik. Uppdraget går ut på att utveckla TV4 och finska MTV:s digitala reklamaffär.
TV4 ser ett behov av att växla upp i sin digitala transformation av reklamaffären. Mot bakgrund av detta bildar TV4 en ny nordisk specialistavdelning som går under namnet ”Advanced advertising”.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.