Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

TV4 skapar specialistenhet – ska driva på den digitala reklamaffären

Publicerad: 28 april 2021, 10:38

Mathias Berg, vice vd för TV4 Media, berättar för Dagens Media om bakgrunden till den nya avdelningen och vem de rekryterat som chef.

Foto: Janne Næss

Den nordiska avdelningen Advanced advertising ska verka i gränslandet mellan sälj och teknik. Uppdraget går ut på att utveckla TV4 och finska MTV:s digitala reklamaffär.


Ämnen i artikeln:

TV4Mathias BergTV4 Play

TV4 ser ett behov av att växla upp i sin digitala transformation av reklamaffären. Mot bakgrund av detta bildar TV4 en ny nordisk specialistavdelning som går under namnet ”Advanced advertising”.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

TV4Mathias BergTV4 Play

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.