Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

TV4 och Group M i pilotprojekt – vänder upp och ned på köpmodellen

Publicerad: 4 november 2021, 06:25

Group M, Mediacom, Klättermusen och TV4 testar nya sätt att köpa linjär-tv. Tv. Fredrik Lagerström, Group M och Henrik Norgren, TV4.

I ett testprojekt mellan TV4, Group M och Mediacom-kunden Klättermusen utforskar de tillsammans hur de kan förändra sättet att köpa tv-reklam på – och göra det mer flexibelt. ”Tv har länge varit ganska statiskt i hur man köper det”, Fredrik Lagerström på Group M, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Group MMediacomTV4

Å kunden Klättermusens vägnar utforskar Group M och dess mediebyrå Mediacom, tillsammans med TV4, hur de kan arbeta med datadrivna köp i linjär-tv. Testerna drog igång i oktober och ska

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Group MMediacomTV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.