Rörligt
TV4 och Group M i pilotprojekt – vänder upp och ned på köpmodellen
Publicerad: 4 november 2021, 06:25
Group M, Mediacom, Klättermusen och TV4 testar nya sätt att köpa linjär-tv. Tv. Fredrik Lagerström, Group M och Henrik Norgren, TV4.
I ett testprojekt mellan TV4, Group M och Mediacom-kunden Klättermusen utforskar de tillsammans hur de kan förändra sättet att köpa tv-reklam på – och göra det mer flexibelt. ”Tv har länge varit ganska statiskt i hur man köper det”, Fredrik Lagerström på Group M, till Dagens Media.
Å kunden Klättermusens vägnar utforskar Group M och dess mediebyrå Mediacom, tillsammans med TV4, hur de kan arbeta med datadrivna köp i linjär-tv. Testerna drog igång i oktober och ska
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.