Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

TV4 och ATG i ny SHL-satsning

Med "ATG Hockey Live" vill ATG profilera sig som ett ledande spelbolag på den nya marknaden sportspel.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 03 Januari 2019, 09:19

Ämnen i artikeln:

TV4C MoreATG

Programledarna Charles "Challe" Berglund och Claes Åkeson.

Foto: ATG

Den första januari gick omregleringen av den svenska spelmarkanden igenom, vilket betyder att det tidigare monopolet ersätts av ett licenssystem. 

För ATG:s del innebär omregleringen att affären breddas med sport- och kasinospel.

LÄS MER: "Sportspel nya given för ATG" 

En av spelbolagets första satsningar på den nya marknaden består av ett utökat samarbete med TV4, genom programmet "ATG Hockey Live" som har premiär på C Mores streamingtjänst den 10 januari. 

"ATG Hockey Live" direktsänder från alla SHL-omgångar torsdagar och lördagar och innehåller bilder från samtliga matcher, med målen och de avgörande ögonblicken.

Programmet leds av välkände tv-profilen Claes Åkeson, som flankeras i studion av Charles “Challe” Berglund, OS-guldmedaljören från Lillehammer 1994, och spelexperten Mats Forslund.

ATG ser "ATG Hockey Live" som en möjlighet att profilera sig som ett ledande spelbolag inte bara inom trav och galopp, utan även på den för företaget helt nya marknaden sportspel. Inom kategorin kommer det finnas både förtidsspel och livespel i olika former under pågående matcher. 

– Sändningen är ett unikt tillfälle för ATG där våra kunder inte bara kan följa händelser kring matcherna utan också från ett spelperspektiv där livespel, fasta odds och tips följs upp under sändningen, säger Katarina Widman, försäljningschef ATG, i ett pressmeddelande. 

ATG Hockey Live produceras av produktionsbolaget Kanal 75, som även producerar trav- och galoppsändningarna i TV4:s kanaler och ATG Live. 

Ämnen i artikeln:

TV4C MoreATG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.